In de Stichting Foodpromotie Achterhoek werken experts uit verschillende disciplines samen. Dit team van producenten, horeca professionals, deskundigen uit de retail- en financiële wereld en voortrekkers in plattelands ontwikkeling draagt ideeën aan om de doelstellingen te realiseren. Ook geven zij sturing aan de uitwerking in de praktijk.

Producent

Zachte kazen, lokaal van smaak uit Zevenaar

De boerderij van Christine en Wim Köning ligt ingeklemd tussen de A12 en de weg naar Doesburg in de buurtschap de Zweekhorst van Zevenaar. En wat worden we verrast door de prachtige zachte kazen die Christine hier met vakmanschap (of moet het vakvrouwschap zijn?) maakt.

Groente en fruit

Gert Smits: “Vers van het land, direct naar de klant”

In de omgeving van Dinxperlo is landwinkel Smits alom bekend als de winkel met allerlei lokale producten, maar het bedrijf van Gert Smits biedt nog veel meer. Gert zelf is een spin in een heel netwerk van ondernemers die steeds bezig zijn om samen mooie producten op een duurzame manier in de ‘regio’ te zetten.