In de Stichting Foodpromotie Achterhoek werken experts uit verschillende disciplines samen. Dit team van producenten, horeca professionals, deskundigen uit de retail- en financiële wereld en voortrekkers in plattelands ontwikkeling draagt ideeën aan om de doelstellingen te realiseren. Ook geven zij sturing aan de uitwerking in de praktijk.

Graan

Op ontdekkingstocht in de streek

Op 2 november trokken ruim 20 horecaondernemers de Achterhoek in om nader kennis te maken met graan en succesvolle toepassingen in de horeca. De reis werd georganiseerd door de KHN en stichting Foodpromotie Achterhoek in het kader van de promotie van streekproducten in de horeca.

Lees verder »
Graan

Streekproducten beleven in de Heurne

Smits in de Heurne heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. Van een tuinderij tot een veelzijdige duurzame streekproducent, verwerker van producten van eigen en andere streekproducenten en nu met een zeer uitgebreide nieuwe landwinkel.

Lees verder »
Retail

Streekproduct heeft nu een snelweg naar de klant

Koks koken graag met streekproducten. Consumenten zijn er happig op. Maar via transport bij die kok en consument komen? Ja, dat blijft een hels karwei voor streekproducenten in Oost-Nederland. Een grote regionale groothandel, Combigro Helmink, wil daar een eind aan maken.

Lees verder »
Retail

Jan Steverink: ‘Ik zoek altijd uitdagingen’

Aan het eind van een doodlopende weg in de Slaege, Silvolde ligt de boerderij van Jan en Ingrid Steverink, midden tussen de velden. Jan en Ingrid hebben een pluimveebedrijf, maar minstens zo interessant, ze runnen daarnaast allerlei innovaties in streekproducten.

Lees verder »